2013. október 17., csütörtök

Frida's fitness kitchen on Fridays #4

Helllloooo :)

Ismét péntek, én pedig ismét egy recepttel kedveskedem Nektek! :)
Ez a blog, amit itt nyitottam úgy döntöttem kevésbé fog rólam szólni, sokkal inkább a fitnessről, az egészséges életmódról, a helyes táplálkozásról fogok megosztani sok-sok-sok hasznos információt, és persze lesznek edzéstippek is. Már csak azért is, mert rengeteg levelet kapok, és általában ugyanazok a kérdések hangzanak el, szóval tudom, mire is vagytok igazán kíváncsiak!

Na, de mai témámnál maradva, jöjjön a pénteki recept....méghozzá egy olyan recept, ami nagyon egészséges, viszont egyszerű elkészíteni. Legtöbbször az ételek elkészítésénél az egyszerűségre törekszem, ilyenkor, mint most is, hogy elég szigorú diétán vagyok, és a hét 6 napján edzenem kell, mellette pedig dolgozom, háztartást vezetek, mellette vállalok néha személyi edzéseket stb. Sokszor tényleg aludni alig marad időm, tehát nekem olyan ételek ilyenkor a nyerők, amik a lehető leggyorsabban elkészíthetőek. Szerencsére ahogy a diéta szigorodik, úgy lesz ez egyre egyszerűbb...hiszen a pl. versenyek előtt pár nappal már nem nagyon lehet cifrázni a dolgokat, marad a sótlan csirke/hal illetve a zöld zöldségek....tehát előzőek gyorsan felszel és lesüt, utóbbiak, tehát a zöldségek (nálam kígyóuborka és jégsaláta) felszel, kiporcióz és kész. Egyszerű, ugyanakkor borzasztóan monoton és tényleg elmondhatom, hogy semmi, de semmi gasztronómiai élvezetet nem okoz, hiszen tök íztelen minden....cserébe viszont utána duplán olyan jól esik minden finom falat. :)

Szóval, a mai recept neve: Chilis pulykamell basmati- és vadrizs körettel

Ezt az ételt azoknak ajánlom, akik tényleg szeretik a csípős ízeket!!!
A köret, a szokásos módon készült, meg kell főzni a basmati-vadrizs keveréket, úgy mint a legtöbb rizst. Én 125g-ot mértem ki (általában egy tasak tartalma is annyi, és diétánál ezzel számolunk...125g-ban van 90g szénhidrát, nekem tegnap az egész napi ch adagom ennyi volt).



Én Spar Premium basmati és vadrizs keveréket használtam.


A chilis szósz összetevői:
- 2tk chili cayanne
- 2 tk holland kakaópor
- 2 tk oregano
- oliva olaj
- só (ízlés szerint)

Elkészítés:
A pulykamellet (350g) vékony szeletekre szeltem.
Kikevertem a szószt. Annyi olíva olajat öntettem a szószhoz, hogy sűrű mártást kapjak. Egy keveset félretettem belőle, a nagyobbik részébe beleforgattam a husit és hűtőbe tettem pihentetni. Kb. másfél-két órát hagytam a hűtőben, de akár egész éjszakára is bepácolhatjátok, úgy még inkább megérnek az ízek.
Közben megfőztem a rizst és előmelegítettem a sütőt. Egy kisebb tepsit kibéleltem sütőpapírral, és arra helyeztem el a pulykamell szeleteket, majd bedugtam a sütőbe. Túl sokáig nem kell sütni, mert hamar átsül a husi, közepes fokozaton sütöttem és figyelgettem hogy alakul. Amikor már éreztem az illatát, akkor kivettem  és átkentem a husikat a félretett szósszal, és egyet fordítva a tepsin visszatettem a sütőbe. Pár percig még sütöttem, és utána már csak tálalnom kellett a finomságot.



Tényleg csak annak ajánlom aki szereti a csípős ízt, nekem elég pikáns lett. A szószhoz tehettek mézet, azzal szerintem lehet finomítani a csípős ízen, sőt szerintem kimondottan fel is dobná, az édes-csípős ízvilág a pulykát, legközelebb kipróbálom azt a variációt is.

Jó étvágyat és szépséges napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése