2013. október 11., péntek

Frida's fitness kitchen on Fridays#3

Ééééés újra péntek! :)

Ami azt jelenti, hogy ismét gasztro blog! ;)
Javában tart már a gyönyörű ősz, amit én annyira, de annyira szeretek....a kedvenc évszakom. Imádom az ősz színeit...és az őzi zöldségeket, gyümölcsöket is. És ha már őszi zöldségek, akkor az egyik legjellegzetesebb közülük a sütőtök. Szerintem sokunk nagy favoritja. Nincs is jobb, mint a hűvös őszi/éli estéken sütni egy kis tököt. Tele van vitaminnal, rosttal, nagyon egészséges és finom. Anyukám úgy szokta sütni, hogy megkeni egy kis mézzel hmmmm. :)

Na de nem ez az egyetlen felhasználási módja...lehet leveseket, főzelékeket, pasztákat, köretet, tölteléket, desszerteket is készíteni belőle.
Én most krémlevest főztem belőle, de teljesen diétásan elkészítve. Sem lisztet, sem tejet/tejszínt nem tettem bele. Aki nincs szigorú diétán tegyen bele bátran, de akkor is inkább rizstejet, mandulatejet vagy szójatejet javaslok.

Na de lássuk, hogyan is csináltam én, tehát a teljesen diétás verzió....nagyon egyszerű, és gyorsan elkészült, és nagyon finom is lett.



Hozzávalók:
- 0,5l víz -> nálam ez zöldséglé volt, mert előtte levő nap főztem egy nagy lábasban zellert, répát, fehérrépát, paprikát, kelkáposztát, vöröshagymát és fokhagymát, amit vegetaval és sóval ízesítettem, így nagyon finom levest kaptam alapul, és felhasználtam ehhez az ételhez. Húsleves alaplé is kiváló hozzá.
- két kisebb tök (kb. 800g megpucolva)
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 2 ek kókuszzsír
- só, bors, szerencsendió
- tökmag
Én nem tettem bele, de lehet: rizstej/mandulatej/kókusztej/szójatej.

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát a kókuszzsíron megpirítottam és ízesítettem egy kis sóval, majd a hámozott, felkockázott sütőtököt beletettem a lábasba és ráöntöttem a zöldséges alaplét. Fedő alatt addig főztem, míg teljesen meg nem puhult. Ezután botmixer segítségével pépesítettem, majd megszórtam borssal és szerecsendióval. Pár percig még összefőztem az ízeket és már kész is lett.
A tökmagot kevés olívaolajon egy serpenyőben megpirítottam, amit tálaláskor szórtam rá.

Nekem nagyon ízlett, tejjel még tovább lehet finomítani/krémesíteni. Aki szereti a sütőtököt, mindenképpen próbálja ki! :)

További szép péntek délutánt! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése